This page has been automatically translated using Google Translate.

Leveransvillkor

Här finns leverans- och beställningsinformation för skolbeställningar.

Leveranstiden för beställningar är 6 arbetsdagar. Det går inte att få beställningarna snabbare än så.  

Vi levererar numer med A-post alternativt Postens företagspaket. Beställningar på 1-10 kort skickas med A-post och beställningar med 11 kort eller fler skickas med Postens företagspaket.

Har du en boxadress som leveransadress försenas din leverans med 1 dag. Du kommer själv att få hämta ut paketet på Postens företagscenter. För att undvika det här, komplettera dina uppgifter med en gatuadress.

Vi kan inte ta emot önskemål om en viss leveransdag och det är heller inte möjligt att själv hämta ut beställda kort hos oss.

Leverans från olika håll

Skolbiljetter som laddas på SL Access-kort levereras från vår leverantör Gemalto. Har ni på samma order beställt andra biljettyper, till exempel gruppkort, skickas dessa från en annan leverantör, ASA. Därför kommer inte en sådan beställning i samma paket.

Minsta beställning

Minsta beställning mot faktura ska vara till ett värde på minst 500 kronor. För 1-timmes zonbiljetter gäller att du endast kan beställa hela buntar med 40 biljetter, inte enstaka kuponger.

Återköpsregler för skolor

Återköpsreglerna nedan gäller för SL:s biljetter köpta i e-handeln för skolor.

SL krediterar inte terminsbiljetter, läsårsbiljetter, gruppbiljetter eller gruppkort.

Oanvända biljetter som inte har börjat gälla

Du kan lämna tillbaka oanvända biljetter av andra typer än som nämnts ovan, om de inte har börjat gälla ännu. SL krediterar dem till sitt fulla värde.
Återlämnade biljetter behöver nå oss före första giltighetsdatumet för att vi ska kunna kreditera dem.
(Detta gäller alltså inte terminsbiljetter, läsårsbiljetter, gruppbiljetter och gruppkort.)

Oanvända biljetter som har börjat gälla återköps enligt följande regel:

SL köper tillbaka periodbiljetter som har börjat gälla. SL drar av ett belopp för varje dag biljetten har varit giltig.
Efter ett visst antal dagar anses biljetten vara förbrukad, även om giltighetstiden inte gått ut.
(Denna regel gäller alltså inte terminsbiljetter, läsårsbiljetter, gruppbiljetter och gruppkort.)

Avdrag görs fram till och med den dag du löser tillbaka biljetten. Som tidpunkt för återlösen räknas poststämpelns datum, alternativt ankomstdatum till SL.

Så här gör du om du ska skicka tillbaka biljetter för återköp:

1. Använd i blanketten för kreditering av biljetter (finns som pdf under Länkar).

2. Fyll i alla uppgifterna, skriv ut, signera och datera formuläret. 

3. Ta en kopia som du behåller. 

4. Skicka originalet med tillhörande biljetter och/eller kort till: 

Storstockholms Lokaltrafik
Skol- och företagsförsäljningen 

105 73 Stockholm

Senast uppdaterad