This page has been automatically translated using Google Translate.

Köpvillkor för återförsäljare

Dessa köpvillkor från 2011-11-01 tillämpas för SL:s återförsäljare vid e-handel via b2b.sl.se.

Pris och betalning

Aktuella priser på SL:s sortiment för återförsäljare finns under fliken Sortiment och i återförsäljaravtalet bilaga "Biljetter och priser 2011". Moms för biljetter uppgår till 6 procent, Access-kort 25 procent och reskassa 0 procent.

Biljetter säljs mot kontokort, kreditkort eller faktura. Beloppet faktureras i samband med leverans av biljetterna och ska betalas inom 30 dagar, om inget annat överenskommits mellan parterna. Vid utebliven betalning utgår dröjsmålsränta, referensränta + 9 procent, från den dag betalning skulle ha skett till och med den dag betalning genomförts samt i lag reglerad påminnelseavgift och i förekommande fall inkassoavgift.

Beställning

För att kunna beställa biljetter måste man ha ingått ett återförsäljaravtal med SL samt vara registrerad som kund på e-handeln och ha ett användarnamn och lösenord. Ansökan om att få sälja SL-biljetter kan göras genom att lämna en intresseanmälan via länken i menyn till vänster.

Leverans

Leveranstid för biljetter och marknadsprodukter är 3 arbetsdagar (med reservation för postens utdelning).

SL står för fraktavgiften en gång var 14:e dag. Behöver du beställa oftare betalar du fraktavgiften själv.

Leverans sker till den adress som angetts i återförsäljaravtalet.

Återköp

Inom en månad efter ett taxebyte, uppsägning av avtal eller andra motsvarande förändringar, kan ej sålda biljetter returneras till SL. Biljetterna krediteras till inköpspris.

De återköpsregler som gäller för resenärer gäller inte för återförsäljare. 

Kreditering av oanvända biljetter

SL krediterar felladdade biljetter på SL Access-kort och felköpta zonbiljetter som är oanvända. Det sammanlagda värdet måste överstiga 200 kronor för att en kreditering ska kunna ske. 

Så här gör du om du ska skicka tillbaka biljetter för kreditering:

  1. Använd ”Blankett för kreditering av SL biljetter”, se länk till höger.
  2. Fyll i formuläret, skriv ut 2 kopior och skriv under.  
  3. Behåll en kopia.
  4. Skicka påskrivet formulär med tillhörande biljetter och/eller kort till:

SLL Trafikförvaltningen
SL Försäljningssupport
105 73 Stockholm

Kontakta oss

Har du frågor skriv till support@sl.se eller ring på 08-686 15 75 vardagar mellan 08.30 och 12.00.

Senast uppdaterad